באופן כללי עלינו לתת מוצרים במחירים טובים ביחס לשוק בו אנו מציגים את המוצרים. הדבר החשוב ביותר במסחר אלקטרוני הוא הגברת האמינות מול הלקוח. לקוח שלא יהיה בטוח באמינותו של המוכר – לא יקנה את המוצר גם אם הוא זול בעשרות אחוזים מהמתחרה. לכן חלק לא קטן מהכללים מדגיש את נושא הגברת האמינות.
במאמר זה אני מציג לכם כ- 11 כללים אצבע להגברת המכירות באתר איביי eBay, וכמה אסטרטגיות שיווק.
11 כללים להגברת מכירות:
א. הצע מוצרים ייחודיים לקהל רחב של לקוחות.
זהו המוצר האולטימטיבי למכירה באתרי מסחר אלקטרוני גלובליים. קונים אלו יגיעו גם למוצרים אחרים שאתה מוכר, וכך תגביר מכירות לכלל המוצרים שאתה מציג.
ב. הבן ודע את המוצרים שאתה משווק.
כמו כל עסק, חייבים לדעת מה מוכרים, על מנת לתת תשובות ענייניות לשאלות שיוצגו על ידי קונים פוטנציאלים. שאלות ותשובות אלו מוצגות לעיני כלל הקונים, לכן כדאי להראות מקצועי וגם כדי לחסוך שאלות החוזרות על עצמן.
ג. הצג מוצרים עם נתח רווחים גבוה (לפחות 30 אחוז).
חשוב להציג מוצרים עם רווחים מתאימים שיהיה ערך לשיווק שלהם. אם ניקח את עמלות "השיווק" והסליקה של פייפל (PayPal) (משהו כמו 6 אחוז ביחד), משאיר לנו 29 אחוז של רווח נקי לפני מס. יש לקחת בחשבון רווח נומינלי של 20 דולר לפחות למוצר.
ד. אפשר החזרת מוצרים מלאה (מינימום 14 יום – מומלץ 21 יום).
כחלק ממערך המוניטין שלנו כמוכרים עלינו להגביר אמינות מול הקונים. אפשרות החזרה של המוצרים "ללא שאלות", מקובלת מאוד בארה"ב וכדאי להשוות רמת שירות זו.
ה. בכל זמן נתון צריכים להיות רשומים בחשבונך 70 מוצרים.
מגוון רחב של מוצרים המוצגים למכירה באתר המכירות, מאפשרים פיזור השיווק של החנות שלנו. המוצרים השונים מקדמים גם מוצרים אחרים.
ו. קבל רק כרטיסי אשראי ו- פייפל (PAYPAL).
בכדי למנוע מעצמכם עוגמת נפש, קבלו תשלומים רק דרך PayPal. לא נבון להציע קבלת תשלום דרך Western Union, מבחינתנו כסוחרים זה מצוין כי זה כסף מזומן, אך זה מוריד מאמינות המוכר.
ז. פרסם בצורה ברורה את דרכי המשלוח ואת העלויות.
זמני המשלוח ודרכי המשלוח מאפרות לקונים להבין את הזמן שיקח למוצר להגיע אליהם. ספקו זמנים אלו כדי להקטין חששות.
ח. לעולם אל תשלח משלוח ללא רישום + ביטוח. הצע ביטוח למשלוח (אופציונאלי).
משלוח רשום עם ביטוח מבטיח אותך כמוכר בעניין משלוח המוצר, גם כלפי חברת התשלומים וגם כלפי הלקוח. דואר ישראל וכל חברת שילוח בינלאומי מספקת ביטוח למשלוח. הצעה לתשלום עבור ביטוח פשוט מקטינה את הוצאות השילוח שלנו.
ט. לעולם אל תעלה מוצר לאי ביי אם הוא לא זמין ובשליטתך המלאה.
זמינות מוצר, גם אם לא בשליטתנו, צריכה להיות גבוהה. מצב בו לקוח רוכש מוצר ומשלם עליו, אך אין אפשרות לשלוח לו יכול לגרום לקבלת פידבק שלילי על משלוח מאוחר ו/או אי אספקת מוצר כלל. כסוחר, מעבר למוניטין, אתה מחויב למכור מוצרים שקיימים בזמינות מלאה.
י. קשר את המכירות שלך לאתר האינטרנט שלך.
למי שיש אתר אינטרנט, אחד מדרכי השיווק הממוקדים והזולים ביותר הוא הצגת המוצרים באתרי מכירות פומביות גדולים. תעבורת הקונים הגדולה זולגת לאתר שלך ללא כל פרסום נוסף.
יא. השתמש במצלמה איכותית לצילום המוצרים שלך.
הצגת המוצרים בצורה ברורה ואיכותית היא גורם מכריע בשיווק המוצר מול לקוח פוטנציאלי. השקיעו באיכות הצילום.
3 אסטרטגיות מכירה ב- eBay.
א. מכירת מוצרים זולים ומבוקשים – דרך זו מספקת הרבה מכירות ברמה היומית ורווח בהתאם.
סוג זה של אסטרטגיה מעניק באופן מהיר יחסית כמות של פידבקים גדולה וגם ניסיון מכירתי ענף. אך החיסרון המרכזי הוא כמות משלוחים גדולה אשר גוזלת זמן רב.
ב. מכירת מוצרים יקרים – מעט מכירות, אך רווחים נומינליים גבוהים.
ג. ריבוי ליסטינג ע"י מכירות מסוגים שונים (קידום מוצלב).
בסופו של יום מה שמנצח זה המוניטין של המוכר ומחיר טוב למוצר, אלה הם שני העוגנים להצלחה במכירות באינטרנט הגלובלי. אבל אם תשתמשו בכללים שלעיל תוכלו להגביר מכירות בעשרות אחוזים. בהצלחה.
סוחר ויועץ למסחר ב- איביי (eBay).
מוסמך כמומחה הדרכה מטעם איביי (eBay).
מרצה במכללת מגמות, באוניברסיטת דרבי, במכללת ג'ון ברייס ובמכללות ומוסדות אקדמיים נוספים בתחום המסחר ב- איביי (eBay).
מנהל פורומים בתחום המסחר - באיביי.
מנהל וכותב ראשי באתר המרכז הישראלי למסחר ב- איביי
מנהל המרכז הישראלי למסחר ב- איביי (eBay).
מעביר קורס למסחר ב- איביי (ebay)